Monday 4 July 2011

Sector eigen keuze: Appearance LA7


Dit blok hebben we geen stof meer extra gehad over Appearance zelf. Dit blok kreeg je vooral veel handvaten in de les. Bijna elke les kreeg je of les over wat je meteen in de praktijk moest gaan doen (zoals adviseren en concepting), of kon je vragen stellen over hoe je het allemaal aan moest pakken.
Het blok kreeg daarom ook een heel andere invulling. We hadden erg veel tussenuren en ook facultatieve lesuren en moesten veel zelfstandig werken. Dat vond ik erg prettig omdat ik en Chantal hiermee konden laten zien dat we ook, zonder al te veel begeleiding en met een klein groepje een goede conceptversterking neer konden zetten.
We merkten al gauw dat we wel op een lijn zaten en we hadden samen veel leuke ideeën. Als er een een idee had dan versterkte de ander dat weet door er iets aan toe te voegen.

Zeeman was een ontzettend uitdagende opdrachtgever, want ja, het imago van Zeeman is niet ontzettend knallend naar jongeren toe en om dan de opdracht te krijgen dat we er voor moeten zorgen dat jongeren zich langdurig gaan binden aan Zeeman. Wij hebben gebrainstormd en zijn gaan kijken naar manifestaties van trends en toen kwam al gauw de vending machine naar boven. Omdat we niet bij het eerste de beste zijn blijven hangen denk ik dat we zeker een sterk concept hadden.

Tijdens de fieldtrip bij women inc. heb ik vooral gelet op welke vrouwen erop af kwamen en wat ze droegen (vrouwen van middelbare leeftijd, vaak hoger opgeleid), of ze mee deden met de trends en of het leek of ze zich specialer hadden gekleed voor het event.
De vrouwen droegen vooral nette kleding, soms chique, maar zeker ook modieus. Het zijn hogeropgeleide vrouwen die ambitie hebben en dat ze stralen ze ook uit met hun buitenkant (I-brand dus).

Een gastcollege wat ik dit blok erg leuk vond was dat van Inez Groen, de schrijfster van Generatie Einstein. Omdat ik verschillende doelgroepen interessant vind, maar ook omdat zij vooral inging op onze doelgroep, en dat deed op een interactieve manier. Ze stelde veel vragen aan personen, maar ook aan de hele groep. Zo kregen we een beetje een beeld of we inderdaad hetzelfde zijn als het stereotypebeeld van generatie Einstein.

De ontmoetingen met het werkveld dit blok waren dichterbij dan ooit, omdat ik in één blok alle twee mijn lifestyle factory opdrachten heb afgerond. Dus ik heb zowel contact gehad met opdrachtgevers van Staples en met de opdrachtgever van Women Inc.
Dit was de eerste keer dat het zo spannend was, omdat er nu echt iets van af hing. Normaal moet je natuurlijk altijd netjes zijn en professioneel overkomen, maar nu wilden we ook echt een concept/presentatie neerzetten en kwam er natuurlijk meer bij kijken dan normaal. Ik heb hier veel van geleerd. Ik heb me bewust op een nette manier gekleed (lekker zittend, maar toch netjes, en hakken waardoor ik een rechte houding krijg), en pas mijn taalgebruik natuurlijk bewust aan zodat ik net en professioneel overkom.

No comments:

Post a Comment