Monday 4 July 2011

Sector Human Movement


Human Movement is een blok geweest waar ik wel nieuwsgierig naar was omdat ik niet wist wat ik kon verwachten. Zou het vooral over sport gaan of heel veel over het menselijk lichaam? Ik had geen idee.

 De lessen HM vond ik wel interessant omdat we meer te weten zijn gekomen over het menselijk lichaam en over fitheid en gezondheid, alhoewel mijn concentratievermogen naar mate de les eindigde minder werd. Daarom vond ik het erg prettig dat we tussendoor wat opdrachtjes deden waaronder lekker een stuk lopen met de stappenteller. Voor mij werkt het erg goed om af en toe iets actiefs te doen tussendoor (vooral buitenlucht doet me goed), want dan kan ik me erna weer beter concentreren op de stof.

De stof over de trends vond ik interessant om te lezen waardoor ik er makkelijk doorheen ging en omdat dit ook fijn was om terug te vertalen naar je beroepsproduct. Maar concepting, pfoe, ik vind het zo moeilijk om me daar op te concentreren, ik vind de stof veel te taai en te weinig beeldend en afwisselend waardoor het voor mij niet lang leuk blijft.
Maar het toepassen ervan in het project vind ik dan wel weer leuk, omdat je snel vooruitgang ziet door de verschillende brainstormtechnieken en de structuur die ieder project weer zit in het naar een concept toewerken (doelgroep analyseren, divergentie, convergentie).
Ik kon mijn creativiteit lekker kwijt in de brainstorm en heb ook de tijdens de eindfase nog de vruchten kunnen plukken van alles wat we hebben gedaan om het concept zo sterk mogelijk te maken en de puntjes echt op de i gezet.
Een hoogtepunt van het uitwerken van het concept vond ik de concepttesting. Ik vond het heel leuk om van de doelgroep te horen wat ze ervan vonden en daar hebben we ook zeker wat aan gehad. Ze kwamen met hele leuke toevoegingen waar we veel inspiratie uit hebben gehaald en ook met goede kritieken waardoor we het concept zo goed mogelijk konden aanpassen aan de conformisten.
Bij een volgend concept ga ik zeker weer goed onderzoek doen naar de doelgroep want het heeft ons echt ontzettend geholpen.

 Na de eerste stressvolle weken heeft de fieldtrip mij zeker weer een positieve vibe gegeven. Ik heb daar lekker actief meegedaan, het was lekker weer en het voelde als een dagje vrij met aandacht voor mezelf, mijn lichaam en het was leuk om weer andere mensen van de opleiding beter te leren kennen.
Ik voelde me (vooral tijdens het frisbeeën) in een flow en doordat het lekker ging gaf me dat een goed gevoel. Daarna ben ik zelfs weer gaan nadenken over me inschrijven bij een teamsport. Sowieso wilde ik al een tijdje weer gaan sporten (hardlopen o.i.d.) maar doordat ik zo vermoeid was van de stress en de sleur kon ik het telkens niet opbrengen. Maar vanaf deze dag voelde ik weer even hoe lekker het was.
Vanaf week 4 ben ik weer begonnen met oefeningen, hardlopen en wandelen en voel ik me nu al een stuk beter. Ik heb (zoals in de stof ook behandeld) echt een gevoel gehad dat het mentaal een effect op me had want ik was meteen veel gemotiveerder en zat echt in een flow wat betreft het afwerken van de taken die ik aan het beroepsproduct had. Ik begon er meteen na school aan en was de laatste 1,5 week vaker voor de deadline al klaar met mijn opdrachten wat me echt een goed gevoel gaf. 

No comments:

Post a Comment